Stanislav Diviš: Prázdný prostor / Barevná geometrie aneb umělcův zcela nový pohled?!

19.12.2017 10:52

Galerie 1. patro - Praha

8. 12. 2017 – 28. 1. 2018

Na vernisáži nové (prodejní) výstavy v  Galerii 1. patro, výstavy děl Stanislava Diviše, byl autor - bývalý člen skupiny Tvrdohlaví, osobně přítomen. Výstava Prázdný prostor/Barevná geometrie představila Divišovo abstraktní práce, založené na kombinaci jednotlivých tvarů (velkoformátové malby/akryly na plátně a objekty). Stanislav Diviš je představitelem české postmoderny, na jeho tvorbu měla vliv především neoxprese, transavantgarda, dále pak Faucultova  ´archeologie vědění´ a Derridova filosofie dekonstrukce.

 

Diviš vytvořil za více jak 30 let celek obrazů (Vzpomínka na Spartakiádu 90), ve kterém hrají československé spartakiády (poslední byla 1989) sice významnou roli, ale nejsou zdaleka jediné (Katedrály. Vznik a vývoj cyklóny.  Subtraktivní tvoření barev)…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Stanislavovo dílo mám velmi rád. Dokonce si troufnu říct, že Diviš patří k mým nejoblíbenějším malířům! 

Počínaje velkými papíry z let 1984, 1985 a konče třeba současnými obrazy.

Oceňuji jeho neustálý vývoj, hledání nových přístupů a témat, které ve své tvorbě zachycuje.

Koneckonců, podívejte se na výstavu.

Není to zase zcela nový pohled?",

řekl galerista a sběratel Richard Adam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stanislav  Diviš (20. 11. 1953  Kutná Hora)  je český malíř a zpěvák kapely Krásné nové stroje
1982-1985: studium - Akademie výtvarných umění v Praze

  • 2002 – 2010: učil malbu na VŠUP Praha

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pro jeho tvorbu je charakteristická určitá míra abstrakce a semiotika. V Divišově díle je patrný historizující pohled, který má většinou slouží jako základ radikální výtvarné stylizace a konstruování obrazového systému. S výtvarnými předlohami, jimiž jsou zpravidla již známé motivy, pracuje tak, že je přetváří ´k obrazu svému´. Tento postup je asi nejpatrnější v cyklu Zbytky, jehož základem jsou vzorníky látek z opuštěné textilky v Aši. Autor sám svou metodu, založenou na exaktnosti, srovnávání, transpozici a estetické redukci obecně sdílených znaků i celých sémantických systémů, označil jako ´vědecký realismus´, což by se dalo označit za konceptuální provokaci. (zdroj: Jakub Král)



110 00 Praha 1
Myslíkova 9
Máme otevřeno:  

čtvrtek - sobota 15.00 – 19.00 hodin, jinak na základě telefonické domluvy

www.galerie1patro.cz

 

Hodnocení:  79 %

Ing. Olga Koníčková (zdroj: tisková zpráva, wikipedia, artalk)

Foto: © Ing. Olga Koníčková