Praha si posvítí na černé pasažéry aneb dokážeme snížit počet černých pasažérů v MHD v Praze?!

31.08.2017 08:52

Tramvajová smyčka Těšnov v tramvaji  T15 - Praha

30. 8. 2017

Na tiskové konferenci k zahájení nové komunikační kampaně, zaměřené na černé pasažéry, kterou spustili zástupci Magistrátu hl. m. Prahy, Dopravního podniku hl. m. Prahy a organizace ROPID, byli za velkého zájmu médií přítomni Petr Dolínek – náměstek primátorky hl. m. Prahy, Petr Tomčík - ředitel ROPIDu a Ladislav Urbánek -  dopravní ředitel DPP.

 

 

  • Společný projekt všech tří institucí si klade za cíl snížení počtu černých pasažérů v prostředcích městské hromadné a integrované dopravy v Praze.
  • Zároveň chce pozitivně komunikovat s poctivými cestujícími a ocenit, že nejezdí načerno.

 

 

Novou komunikační kampaň s heslem ´Normální je zaplatit!´ společně zahájili náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek, dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek a ředitel organizace ROPID Petr Tomčík. Shodli se, že podle statistik počet černých pasažérů v hlavním městě trvale roste a je potřeba začít tuto situaci aktivně řešit.

 

 

Představili proto prvních několik opatření, která chtějí pro boj s černými pasažéry zavést.

 

Chceme především mladší generaci ukázat, že jezdit načerno není cool.

Všichni by si měli uvědomit, že cestovat na úkor ostatních je naopak hloupé a trapné.

Černý pasažér je na podobné úrovni jako někdo,

kdo si zajde do obchodu a za službu, kterou získá, nezaplatí,“

sdělil náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro dopravu Petr Dolínek.

 

 

 

 

Kampaň bude v 1. fázi zaměřena na zapomnětlivce a bude velmi edukativní a preventivní.

Není cílem někoho nachytat, naopak by cestující měli být více informováni.

 

„Při zaplacení celoroční jízdenky jezdí cestující za 10 korun denně. Ve srovnání s jinými evropskými,

a dokonce i některými českými městy je to maximálně výhodná cena,“

řekl Petr Tomčík, ředitel ROPIDu.

 

Ve vybraných prostředcích městské hromadné dopravy se cestující budou setkávat

s oboustrannými samolepkami,

které zapomnětlivce upozorní, že si musí koupit jízdenku.

 

 

 

 

 

 

 

 

„V Praze máme 4. nejlepší městskou dopravu v Evropě. Má-li to tak zůstat, musíme se na tom podílet všichni,“

uvedl dopravní ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Ladislav Urbánek.

 

Nejzajímavější novinkami, které v rámci kampaně vzniknou, jsou

  • pokuta za půlku

Pokud se cestující při přepravní kontrole neprokážou platným jízdním dokladem, budou mít možnost místo 800 korun pokuty zaplatit pouze 400 korun.

Podmínkou je, že pokutu nezaplatí revizorovi na místě, ale nechají si vypsat na základě dokladu totožnosti Zápis o provedené přepravní kontrole a zakoupí si roční občanský kupon v hodnotě 3650 korun s platností ode dne nákupu.

 

 „Zasadím se o to, aby rada toto opatření projednala v nejbližší době a začalo tak platit co nejdříve,“

upozornil na další kroky Dolínek.

 

  • placky za odměnu

Poctivým cestujícím, kteří se při přepravní kontrole prokážou platným jízdním dokladem, budou revizoři rozdávat tzv. placky za odměnu. Děti pak od revizorů dostanou dětské lístky, aby si je mohly označit stejně jako dospělí cestující a učily se tak odmala správným návykům. Součástí kampaně budou i fotopříběhy s tematikou hromadné dopravy, umístěné na reklamních plochách v metru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hodnocení:  59 %

Ing. Olga Koníčková (zdroj: tisková zpráva)

 

Foto: © Wenca NiKoníček

samanam@seznam.cz

www.facebook.com/wenca.nikonicek

www.gothichell.rajce.idnes.cz

www.praha.eu