Nová vizuální identita Národní galerie Praha aneb vítězný návrh od Studia Najbrt
Prostor Café Jedna/Veletržní palác – Praha
4. 5. - 3. 6. 2018
Vizuální identita Národní galerie Praha (NGP) včetně jejího loga se promění podle návrhu Studia Najbrt. Přední grafické studio zvítězilo v designérské soutěži, kterou Národní galerie v lednu vypsala ve spolupráci s organizací CZECHDESIGN.
Cílem soutěže bylo najít grafickou identitu, která Národní galerii zpřístupní široké veřejnosti atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací. Vyzvané soutěže se zúčastnilo 9 grafických studií, do druhého kola společně se Studiem Najbrt postoupila studia Side2 a Heyduk, Musil & Strnad.
Studio Najbrt pro NGP
„Nová grafická identita a její postupná implementace
do veškeré vizuální komunikace Národní galerie Praha je dalším krokem v otevírání
se široké veřejnosti.
Naší dlouhodobou ambicí je posilovat roli Národní galerie nejen u nás,
ale i v zahraničí - z tohoto důvodu nové logo pracuje se zkratkou
NGP - Národní galerie Praha,
která akcentuje její unikátní lokaci a nezaměnitelnost
s jinými světovými národními galeriemi,“
vysvětlil Jiří Fajt, generální ředitel NGP
Vizuální identita z dílny Studia Najbrt je založena na výrazném logotypu, který vychází ze smyslu a poslání Národní galerie - prezentace umění.
„Návrh Studia Najbrt vnímáme jako komplexní systém komunikace,
který nabízí flexibilitu a zároveň jedinečnou vizuální identitu.
Logo NGP otevírá prostor pro práci se všemi typy sdělení –
textovým, obrazovým i audiovizuálním a umožňuje prezentaci
širokého spektra aktivit a umění od starověku po současnost,“
okomentovala vítězný návrh odborná porota, ve které společně se zástupci NGP zasedali grafičtí designéři a pedagogové Alan Záruba, Kristýna Fišerová a Tomáš Brousil, a ředitelka CZECHDESIGN Jana Vinšová.
Nová grafická identita postupně promění všechny nástroje vizuální komunikace
NGP od podoby loga, přes publikace, propagační materiály, merchandising,
online komunikaci, navigační systém v budovách, až po webové stránky.
„Máme velkou radost, že můžeme být součástí dalšího kroku
transformace Národní galerie Praha v otevřenou a návštěvnicky atraktivní instituci,“
dodal k výsledkům soutěže Aleš Najbrt.
Průběh soutěže
Prvního kola vyzvané soutěže se zúčastnilo 9 grafických studií. Nepostoupivších 7 účastníků obdrželo skicovné ve výši 30 tisíc Kč.
Do druhého kola postoupila 3 studia –
- na 3. místě se umístilo studio Heyduk, Musil & Strnad (odměna 50 tisíc Kč)
- na 2. místě se umístilo studio Side2 (odměna 60 tisíc Kč)
- na 1. místě se umístilo vítězné Studio Najbrt
(získalo zakázku ve výši 1,3 milionu Kč, v jejímž rámci bude v průběhu následujícího roku postupně implementována nová vizuální identita do všech komunikačních kanálů NGP)
Společně s vyhlášením výsledků byla ve Veletržním paláci zahájena výstava všech soutěžních návrhů. Volně přístupná je denně od 9.30 do 22.00 hodin v prostoru Café Jedna .
Ing. Olga Koníčková (zdroj: tisková zpráva)
Foto: © Ing. Olga Koníčková
Pozn.:
Jen si za www.www-kulturaok-eu.cz dovolujeme připomenout, že Studio Najbrt v roce 2015 uspělo i se svým návrhem na logo Botanické zahrady Troja, které je tvořeno sezónními rostlinami…(vždy za dané roční období - jaro, léto, podzim, zima).
Více informací o soutěži a kompletní pravidla soutěže ke stažení
www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/soutez-na-novou-vizualni-identitu-narodni-galerie-v-praze