HOLY WAYS: Aleš Brázdil / Jan Gemrot / Markéta Korečková / Dušan Mravec / David Saudek / Jaroslav Valečka aneb když něco je trochu jinak

09.10.2015 10:24

Galerie European Arts  - Praha

9. 10. – 5. 11. 2015
 

Na  vernisáži nového  (prodejního) výstavního projektu HOLY WAYS, kde vystavilo své práce šest umělců jako Aleš Brázdil, Jan Gemrot,  Markéta Korečková, Dušan Mravec , David Saudek a Jaroslav Valečka, jsme se za www.www-kulturaok-eu.cz poprvé v životě  octli v luxusní dvoupodlažní Galerii European Arts, o které jsme se dosud domnívali, že je  jenom síní aukční. Všichni autoři byli akci přítomni (foto vlevo).

Holy Ways,

téma cest, se jako červená nit vine celou kulturní historií lidstva a je mimořádně důležitou součástí světových náboženství. Je námětem mnoha klíčových literárních děl i aktů osobní mystiky. Tedy spolu s polaritou dobra a zla, vztahem mezi mužem a ženou snad nejčastější motiv vůbec. Rozlohy tohoto pojmu jsou však mnohem širší a zahrnují také význam cesty ve smyslu duchovním.

Zvolila jsem toto mnohostranně umělecky uchopitelné téma snad i v rámci příznačného termínu, kdy se vracíme z dovolených, našich zčásti prefabrikovaných dobrodružství, a s hřejivým pocitem sníme o  ostrově pokladů, radostech srdce a romantických pohádkách našich příštích dnů.

 

Tento moment může spojit mnoho tvůrčích pohledů vystavujících autorů, výrazných a nepřehlédnutelných osobností  současné umělecké scény. Předkládají nám svou reflexi tématu jako ´obrazy z cest´, ´posvěcených´, šťastných, osvícených;  i cest poznání, jako  záznamy vlastních zkušeností, jako horký závan letošního léta. “ (kurátorka PhDr. Rea Michalová, Ph. D.)

 

Jaroslav Valečka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jan Gemrot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nás zaujaly především obrazy Aleše Brázdila (studium 1999 VŠVH, 2003 – 2009 - AVU, ateliér klas.malby prof. Zdeňka Berana), který  ulpívá  tvůrčím pohledem na věcech důvěrně známých a zpodobňováním nejbližšího okruhu lidí, témat a situací proráží nápor snových vizí a absurdního pocitu reality. Na figury nahlíží jako na objekty, prezentuje je v banálních či jindy naopak odvážných a překvapivých pózách. Záměrně deformuje perspektivu a vžité zkratky. Na pozadí intimity rozehrává příběhy, zdánlivě každodenní a každému nějak známé, v nichž něco je trochu jinak. Zachycuje těžko uchopitelný pocit a zvláštní atmosféru, popsatelnou snad Freudovým termínem ´unheimlich´, aby divák ztrácel půdu pod nohama a hledal klíč k dešifrování obrazu.

(PhDr. Rea Michalová, Ph. D.)

 

 

 

 

 

110 00 Praha 1

Senovážné nám. 8

 

www.europeanarts.cz

 

Hodnocení:  100 %

Ing. Olga Koníčková (zdroj: tisková zpráva)

Foto: © Ing. Olga Koníčková

 

Více zde: https://www.www-kulturaok-eu.cz/news/stuck%21%21-aneb-co-povazujeme-za-%c2%b4cisarovy-nove-saty-%c2%b4%c2%b4/


Více zde: https://www.www-kulturaok-eu.cz/news/posledni-hodiny-lidstva-aneb-kdyz-za-katastrofy-krome-prirody-si-lidstvo-muze-samo-/